IJsperiode 2009 ~ 2010

Begin december gingen de pompen aan en op 9 december stond de baan vol. Op 15 december lag het eerste laagje ijs op de baan. Helaas ging het daarna sneeuwen en niet zo’n klein beetje ook. Uiteindelijk krijgen we de baan voldoende schoon en gaan we op maandagmiddag 4 januari open. De volgende dag moesten we de baan sluiten omdat er nog teveel water op de baan stond. We gaan dan op woensdag weer op en kunnen dan open blijven tot en met donderdag 14 januari.Op woensdag 27 januari is de ijsbaan voor één dag weer opengegaan. Daarna viel er weer sneeuw. Het leek erop dat op zaterdag het ijs weer dik genoeg was, om met de veegmachines het ijs op te gaan om de sneeuw weer weg te schuiven; maar helaas na 15 meter zakte de veegmachine door het ijs en was het definitief afgelopen.Van 11 tot 14 januari zijn een aantal scholen uit de directe omgeving op onze baan komen schaatsen. We hadden voor de scholen ’s morgen de baan geopend, zodat ze volop van de ijspret konden genieten. De kinderen kregen van de ijsclub nog een glaasje prik of chocolade. Scholen die van ons aanbod gebruik gemaakt hebben waren de PWA school uit Echteld, de Isandraschool uit IJzendoorn en de Houtkoperschool en de Sébaschool-Detmarschool uit Ochten. De kinderen (en begeleiders) hebben erg veel plezier gehad. Deze ochtenden werden begeleid door onze vrijwilligers Herman en Dicky Hummel.Deze winter hebben we weer een nieuwe sponsor erbij gekregen.Het is S.F. Studio (Herman Hanselaar). Hij heeft ons nieuwe logo (zie rechts boven) voor ons ontworpen en tevens een aantal nieuwe borden gemaakt, die we in onze dorpen kunnen plaatsen, om aan te kondigen dat  de ijsbaan weer open is.

Reacties zijn gesloten.